OLYMPUS PEN E-PL7

ENDELIG. Endelig er dette lekre og deilige speilløse systemkameraet fra olympus mitt! ♥

IMG_7413-2

Har siklet etter dette siden årsskiftet. Da hadde jeg akkurat kjøpt Canon 6D, så det var uaktuelt å ta seg råd til et nytt, lite og nett kamera samtidig. Men nå, nesten et år senere er det mitt! Fytti rakkeren, jeg er sinnsykt positivt overrasket over det, selv etter å ha hatt skyhøye forventninger. Nå må jeg bare få skaffet meg et objektiv til portrettfotografering. Jeg tenker helst 25mm f1.8, men ser veldig mange anbefaler 45mm f1.8. Ser for meg at 25mm er litt enklere å bruke til antrekk osv med tanke på at det blir tilsvarende en 50mm på fullformat. 45mm som tilsvarer en 90mm, tror jeg blir litt slitsomt med tanke på at man må stå så langt unna… For tenke litt på det, tenkte å kanskje ønske meg et til jul.

Skal skrive en skikkelig anmeldelse av det når jeg har fått prøvd det ut ordentlig!

17 thoughts on “OLYMPUS PEN E-PL7

    • 5000 😊 Men hvis du skal ha kitlinsen som ikke trekker seg sammen og blir enda mindre koster det bare 4000. Men hele poenget med kameraet var jo å ha det så lite som mulig, så den tusenlappen er well spent 🙂

    • Absolutt! Håper så klart ikke jeg slutter helt å bruke 6Den, da. Haha. Men er utrolig praktisk! Får jo plass til det i jakkelommen 🙂 Helt supert. Bildekvaliteten er jo til å dåne av. Så. Sinnsykt. bra.

  1. Wii – det er så greit å ha et sånn lite et! Jeg kjøpte 25 mm og er ganske fornøyd med den linsen 🙂 Har ikke fått testet 45mm – var veldig frem og tilbake, men tenkte meg at 45 ble veldig stress – fordi man må gå så langt fra. Jeg vil jo snappe bilder av de som sitter over meg på kafé og den typen ting, og det går sånn ca akkurat med 25mm !

    • Ja, er akkurat det jeg også tenker! Har en 100 mm til 6Den, den blir sjelden brukt… 50mmeren er stort sett alltid på!

  2. Det er så fint! Har lyst på det selv, men kommer meg liksom ikke rundt til å få begynt sparingen 😉
    Del gjerne erfaringer etterhvert når du har fått testet litt 😀

Legg igjen en kommentar

