Sunn frokostsmoothie

Riktig god morgen!

Målet mitt med september var å bedre treningsrutinene og kostholdet. Jeg føler det har gått rimelig greit. Ekspertene sier jo at det tar 21 dager å komme inn i treningsvanene igjen, og det kan nok stemme. Nå synes jeg det er gøy å trene igjen, til tross for at det var helt jævlig å begynne igjen. En naturlig del av det å ha gode rutiner i forhold til trening er at kostholdet blir bedret. For meg er det iallefall ganske naturlig. Hvem gidder vel legge så mye energi i trening for så å spise en sjokolade rett etterpå å gjøre treningen verdiløs? Dere skjønner hvor jeg vil?

Denne morgenen er det smoothie som har stått på menyen. Her forleden vant jeg en konkurranse på instagram, og fikk premien min tilsendt i går. Den besto av en prøvepakke med pure greens max, en boks pure lecithin og en boks chlorella. Alt fra supernature. Det kunne jo egentlig ikke passet bedre å få litt supermat nå! I dag har jeg prøvd meg på smoothie med prøvepakken med pure greens max, og den ble veldig god! Overraskende nok ble den heller ikke veldig grumsete i fargen av det grønne pulveret.

IMG_6474 IMG_6482IMG_6535-2

Litt synd at jeg bare slumper, ellers skulle dere fått en skikkelig oppskrift. MEN. Den inneholder hvertfall litt fryste bringebær, litt av smoothieblandingen til rema 1000 med banan, ananas og mango i tillegg tilsatte jeg 1 teskje fiberfin for å få litt ekstra fiber i den, 2 spiseskjeer cottage cheese for å få den mer proteinrik og til slutt litt melk for å få den flytende. ♥

10 thoughts on “Sunn frokostsmoothie

  1. Så deilig at det er gøy å trene igjen – og er enig i at det er litt motiverende å spise mer «rett» når man endelig har litt treningsglede. og det er jo også så man føler seg bedre 😀

  2. «Hvem gidder vel legge så mye energi i trening for så å spise en sjokolade rett etterpå å gjøre treningen verdiløs? Dere skjønner hvor jeg vil?» Du kødder nå, sant?

    • Nei, hvorfor skulle jeg det? Det er så klart helt innafor å kose seg i helger og når man har lyst, men selv får jeg ikke de samme lystene på sukker når jeg bruker kroppen mye. Da frister det heller å la være. Fråtser heller i næringsrik mat. Rart med det, de periodene jeg ikke trener har jeg MYE lettere for å kjøre i meg flere måltider på mcdonalds og lassevis med smågodt…

  3. Jeg får mye mer forståelse for hva du mente når du utdyper deg her, men jeg hadde håpet at det kunne kommet frem i innlegget i stede for.

    Jeg skulle trodd at jeg var gammel nok til å ikke bry meg eller å kommentere, men akkurat det utsagnet fant jeg provoserende. Muligens fordi jeg trener opp mot 5 ganger i uken, og spiser sjokolade 7 ganger, men og fordi du fremstiller trening som at det bare skulle dreie seg om kcalorier i stede for viktige faktorer som økt livskvalitet, det sosiale og ikke minst det å bare komme seg ut. Som tidligere blogger vet jeg hvor lett det er å komme med slike utsagn uten å tenke noen ting over det, annet en at et nytt innlegg må publiseres i løp av dagen. Selvsagt må man ta alt med en klype salt, men jeg håper at du vinkler treningsbiten litt annerledes neste gang, ettersom jeg tviler på leserne dine sliter med overvekt eller fedme.

    • Ser absolutt at innlegget kunne vært formulert bedre, og kommer helt klart til å ha det i bakhodet neste gang trening nevnes. Når du sier du spiser sjokolade 7 ganger i uka, handler det jo også om mengde. Jeg er blandt de som ikke klarer å kun ta en bit. Her forsvinner alt, så da er det like greit å holde seg unna til helga kommer. Om leserne mine er overvektig, det vet jeg ingenting om. Men når det først er snakk om overvekt, synes jeg det er ganske skremmende å se hva som sees på som overvektig i dag kontra 70-80-tallet. Anbefaler å ta en titt på denne artikkelen på forskning.no: http://forskning.no/overvekt-barn-og-ungdom/2010/10/norske-barn-blir-tykkere Skremmende utvikling. Det er ingen tvil om at sukker er en hovedfaktor. Ut i fra BMI er jeg ikke overvektig, men jeg har faktisk fettprosent på 27% som anses som overvekt. Målet mitt er derfor å gå ned de 5 kiloene jeg har lagt på meg det siste halvåret. Målet er innen året er omme, om det lar seg gjøres for vi se. Er opptatt av å ikke spise for lite, da jeg ikke ønsker å tape muskelmasse.

  4. Så flink du er 🙂 Smoothie er jo bare så godt! Jeg hadde dilla på det her for litt siden, også dabbet det litt av igjen, men denne hørtes og så veldig god ut 😀

Legg igjen en kommentar

