En bomtur til fyret

IMG_6419

IMG_6393
Var akkurat ute på Lindesnes fyr for å ta noen bilder. Først ble jeg veldig overrasket over hvor mange folk det var der, så kom jeg på at det er supermåne i dag. Og i natt er det total supermåneformørkelse. I motsetning til mange av de andre som var til stede, tror jeg heller jeg venter 18 år med å fotografere det neste gang. Det skjer ikke at jeg står opp for å fotografere klokka 4-5 i natt. Hehe.

Av en aller annen grunn skulle kameraet og objektivet mitt ha store problemer med å samarbeide i dag, og errormeldingen «Kommunikasjonen mellom kameraet og objektivet er dårlig» kom opp. Bildene jeg egentlig hadde planer om å ta kunne jeg altså bare glemme. Fikk i det minste knipset noen bilder med 50 millimeteren.  Noen av dere som har opplevd samme feilen? Tanken på å kanskje måtte kjøpe kameranytt hus eller objektiv gjør meg nesten dårlig, da begge har en femsiffret prislapp. For gå innom japan photo en dag å høre om de kan hjelpe meg…

IMG_6378

Disse karene skulle ligge i sovepose i natt for å vente på supermåneformørkelsen, så på jobb etterpå. Det hadde jeg rett og slett ikke klart tror jeg. Fikk noen tips til problemet mitt med objektivkontakten, men det funket dårlig. En bomtur til fyret med andre ord. Noe så irriterende!

3 thoughts on “En bomtur til fyret

Legg igjen en kommentar

