Nei til søndagsåpne butikker

Det er søndag, regnet plasker ned, høsten er her og varmepumpa er slått på. De ukene jeg jobber lørdag setter jeg så vanvittig stor pris på søndagen. Jeg er så takknemlig for å kunne ha en dag i uken hvor jeg kan sove ut, hvor jeg kan nyte koppen med kaffe litt lengre enn ellers og hvor jeg kan slappe fullstendig av. I sommer fikk dere vel med dere at det ble diskutert om butikker skulle holde åpent på søndager også? Det er ganske stille rundt det temaet akkurat nå, så om forslaget er lagt bort eller om det fortsatt er under vurdering er jeg usikker på. Likevel synes jeg jo at vi må klare å handle inn det vi trenger innen søndagen… Og som optiker i optisk forretning synes jeg da hvertfall at folk må sørge for å ha nok kontaktlinser og linsevæske før det er helt tomt. Selvom jeg vet at det er mange som er utrolig dårlige på nettopp det. Altså, hvis du sammenlikner det med andre medisinske hjelpemidler eller medisiner av noen slag – jeg sørger for eksempel alltid for å ha nok p-piller før det er søndag formiddag, liksom. Og om jeg faktisk skulle ha glemt det, ja så hadde jeg i det minste ikke blitt funksjonshemmed…

IMG_4852Nyt en god kopp kaffe, sleng beina på bordet og la pulsen senkes til hvilepuls. Selvom jeg ikke er religiøs vil jeg likevel holde hviledagen hellig. God søndag!

Hva tenker dere om søndagsåpne butikker?

6 thoughts on “Nei til søndagsåpne butikker

  1. Jeg er enig med deg. Man klarer å kjøpe inn det man trenger før søndag og det mest livsnødvendige får man tak i uansett hvilken dag det er (tenker på mat- bensinstasjoner og akutt medisiner-legevakt).

  2. Jeg er helt enig med deg og de politikerne som ønsker at søndag skal fortsette å være en annerledesdag. Vi har jo ikke behov for søndagsåpne butikker! Debatten går fortsatt forresten, jeg så en partilederdebatt på fredag, og da krangla de blant annet om søndagsåpne butikker, haha.

  3. Helt enig, jeg syns søndager kan være stengt. Er det ikke det vi har (eller hadde?) bensinstasjoner for? Akkurat i flyttinga var jeg glad for at det var åpent, for jeg visste faktisk ikke at det var søndag før jeg stod i en ekstremt lang ventekø fordi nærbutikken har begynt med brustadbud istedet for å ha hele butikken åpen. Og når jeg da ser at noen krangler med stakkarsen som må springe for å hente varene, for at han hentet feil intimsåpe? Nei da altså! Slikt får man da handle alle andre dager i uka, ikke på søndag!

Legg igjen en kommentar

