Update from the air

God kveld, dere! Eller god natt? Jeg er rimelig forvirra når det kommer til tiden, og for øyeblikket er jeg også i tvil om datoen. Det er ingen tvil om at jeg skal oppleve jet lag i nærmeste fremtid! I skrivende stund sitter jeg på flyet fra Seattle til Honolulu. Norsk tid er 03.30, men sola skinner og det har den gjort siden vi dro fra Stavanger tidlig i morges. For meg som har ekstra mange timer i døgnet, passer det helt ypperlig å reise tilbake i tiden!

Da vi ankom Seattle hadde jeg sett for meg at vi skulle møte mange vanskelige amerikanere, men jeg traff på det stikk motsatte. Man kan si mye om hvor firkantede disse amerikanske sikkerhetsvaktene er, men de jeg møtte på i dag var blide og fulle av humor! Først måtte vi scanne fingeravtrykkene og svare på spørsmål. Samtalen gikk omtrent slik: «Why are you here» – «To get tan.» «Hawaii then, huh?» «Yes.» «Do you have 10.000 dollars or more with you?» «No, but i wish i had.» Spørsmålene fortsatte og det kom jammen med mange smil fra første vakt! Da vi skulle gjennom sikkerhetskontrollen endte de opp med å ta veska mi til side. Hvorfor vet jeg ikke, men kanskje det hadde med at vi kom fra Amsterdam å gjøre? Hehe. Vel, de ville nå iallefall se igjennom dem. Den ene vakten holdt oppe veska mi og spurte hvem som eide den. Jeg svarte at den var min. «Oh, i could tell. I know your type.» svarte han. «Should I take that as a compliment?» spurte jeg, og fikk til svar at han ikke kunne si noe om det før han hadde sjekket veska. «Go ahead, check it out» Svarte jeg. «Oh, I am checking it out.» fikk jeg til svar og ble sett på fra topp til tå. Skjer med flørting på arbeidsplassen, da?!  I mens veska ble undersøkt lurte han på hvor jeg hadde lært meg så god engelsk, siden jeg var fra Norge. «You know, watching a lot of TV-series..» svarte jeg. Det verste av alt er at det er fakta. Jeg tviler på at engelsken hadde vært der den er i dag hvis ikke det hadde vært for pretty little liars, vampire diaries og gossip girl… Til slutt åpnet han macen og sa plutselig «I have some bad news». Jeg kjente pulsen steg. Ikke faen om han skulle ta fra meg min splitter nye macbook pro! «I have to let you go.» fortsatte han. Puh!

IMG_0484

Så her sitter jeg med en stor white chocolate iskaffe og kjenner solstrålene som skinner inn gjennom vinduet. Nå er det ikke så mange timer igjen til vi er fremme. Det skal bli godt! Et døgn på reise tar på.

Da fikk dere en liten update… Vi blogges fra Hawaii, da! ♥

Edit: internettet på flyet tok kvelden rett før jeg skulle publisere, men her er det, noen timer senere!

6 thoughts on “Update from the air

  1. Å, Hawaii! Mitt største ønske er å dra ned dit! Du er ikke den eneste som har god engelsk ut i fra alt for mye binge-watching av tv-serier. Er på jakt etter en ny tv-serie, ettersom jeg ble ferdig med House of cards i går – noen anbefalinger?

    • Åh, ja det er helt utrolig at jeg er her!! Hadde ikke trodd jeg skulle hit noen gang, men nå er jeg her 😀 Jeg har nettopp begynt å se på elementary – det er veldig bra!! Vet ikke hva jeg skal sammenlikne med, men det er kanskje litt castle aktig… Ellers er Hart of Dixie fantastisk ❤

  2. Åå, der var jeg tidligere i år – for et fantastisk sted! Frokost på Goofy og Heavenly anbefales forresten på det sterkeste, skikkelig koselige steder med nydelig mat! En tur til Lanikai er også absolutt å anbefale – verdens fineste utsikt fra Pillbox Hike! Kos deg noe immari 🙂

Legg igjen en kommentar

