Alive Inside

Jeg har nettopp sett en vanvittig gripende dokumentar! Det er lenge siden jeg har vært rørt.

Alive inside alternate poster

Dokumentaren handler om hvordan musikk påvirker mennesker med alzheimers og demens. Mennesker som ser gamle og slitne ut og som tilsynelatende ikke er tilstede blir forvandlet til energiske mennesker med glød i øynene. Jeg kan nesten ikke beskrive det med ord – bare se den!

Og til dere som har besteforeldre, foreldre eller andre kjente med demens, finn ut hvilken musikk de liker. Spill av musikken og se om de blomstrer. I dare you! 527291-7-1302094818349

3 thoughts on “Alive Inside

  1. På sykehjemmet jeg jobber blir det alltid god stemning når vi spiller musikk, de gamle både synger med og danser (de som kan, hvert fall). Virker som det faller veldig i smak!! Skal definitivt se denne dokumentaren, kan tippe den er veldig fin 🙂

    • Jeg hadde sommerjobb på et dagsenter for demente en sommer for et par år siden, og musikken slo ann da også! 🙂 Men disse menneskene var litt mer oppegående enn de i dokumentaren, da..

Legg igjen en kommentar

