skrekkfilm og lier mentalsykehus

Hei på dere! Jeg våknet skikkelig oppgitt over meg selv halv fire, som i nå nettopp. Tror dere ikke jeg hadde klart å slå av vekkerklokka og sovet videre? Urk, hva er det med den døgnrytmen min? Den må temmes! Har jeg ikke vekkerklokke på, så sklir det heeelt ut.

Anyway! I går var jeg i Drammen og i Lier en tur. For ti år siden drømte bestevenninna mi og jeg om å dra for å se på Lier mentalsykehus etter å ha hørt alle disse syke historiene. Og vet dere hva? Benedicte og jeg tok turen i går. Etter å ha sett skrekkfilm!

Eller, vi fant ut at vi kunne ikke være redde på tom mage, så vi dro innom på max først… Maten på bildet er bare min, og han i kassa skjønte ikke hvorfor Benedicte skulle bestille når jeg allerede hadde bestilt mat til begge to… HAHA! Vel, jeg overvurderte meg selv, jeg er glad i mat, men den ene cheesfriesen forble urørt…

IMG_0126

Nam! Da vi hadde spist, var det allerede begynt å bli mørkt, så da var det på tide å dra…

IMG_0146-2IMG_0141-2 IMG_0153 IMG_0149

To redde piker i skogen ved Lier metalsykehus. Vi turte så klart ikke å gå inn i bygningene – selvom jeg egentlig hadde kjempelyst. Hadde det vært ti år siden, så skulle jeg nok gjort det. Men å bli tatt for noe sånn i en alder av treogtyve ville bare vært pinlig. Etter det jeg har hørt så skal visst ting fra tiden hvor det faktisk var et fungerende metalsykehus ligge igjen der inne. Instrumenter, journaler, senger med beltefester osv… Jeg sliter veldig med å forstå at noe sånn bare kan bli forlatt som det er..? Og at det hele bare står og forfaller. Hvorfor ikke bare rive det, når det bare står og blir falleferdig? Også sliter jeg enda mer med å forstå at de faktisk lobotomerte mennesker der inne!? Det sies at de også gjorde dette uten bedøvelse, noe som er helt sinnsykt.

Noen av dere som har vært der inne? Fortell gjerne!

Etter å ha fått sett det gamle mentalsykehuset og fått ned pulsen tok vi ned cabben og kjørte videre.

IMG_0158

6 thoughts on “skrekkfilm og lier mentalsykehus

  1. Jeg og jentegjengen (da vi gikk på vgs) bestemte oss en kveld for å ta turen til Lier mentalsykehus. Jeg hater slike ting, men ble overtalt til å bli med. Heldigvis fant vi ikke fram, haha, så det ble bare en koselig kjøretur. Det var jeg veldig glad for 😀 Men jeg har også hørt at det ligger igjen ting fra da det var i bruk, skummle greier!

Legg igjen en kommentar

