betakaroten

God morgen! Frokosten er inntatt, kaffen er på vei ned og jeg er klar for en ny lesedag! Eller, er ikke klar, men jeg må.

IMG_7425-2

Da jeg var på Gran Canaria fikk jeg teste ut betakaroten fra Good for Me. Jeg må ærlig innrømme at jeg har lite tro på at man skal bli fortere brun og holde seg brun lengre. Men jentene der nede hadde god erfaring fra tidligere – så jeg valgte å gi det en sjanse. Det værste som kunne skje var jo at jeg risikerte å bli brunere eller få i meg litt ekstra næring. For som dere sikkert vet, så omdannes betakaroten til vitamin A (Retinol). Som snart ferdig optiker tenkte jeg momentant at A-vitamin er jo viktig for synet. For det er det. Etter litt research fant jeg ut at det var bra for mye annet også! Legger dem som punkter for å få bedre oversikt:

527291-7-1302094818349 Retinol forbedrer immunitet først ved å holde slimhinnene fuktige, noe som gjør det vanskeligere for sykdomsfremkallende celler til å gå inn i kroppen. Det øker også aktiviteten til hvite blodlegemer, som hjelper kroppen med å bekjempe sykdommer som ender opp i kroppen.

527291-7-1302094818349 Retinol øker dannelsen av dentin. Dette dannes rett under det ytterste laget av tenner og bein, noe som gjør dem sterkere.

527291-7-1302094818349 Retinol er svært viktig for synet på forskjellige måter. Det holder øynene fuktige, styrker netthinnen, forbedrer nattblindhet og bidrar til å hindre grå stær.

527291-7-1302094818349 Retinol er viktig for å fremme sunn hud. Det begrenser produksjonen av talg, som fører til acne problemer, og bedrer kroppens vedlikehold av huden generelt.

527291-7-1302094818349 Retinol er viktig i å senke kolesterolet. Dette bidrar til å beskytte mot hjerteinfarkt og hjertesykdom.

527291-7-1302094818349 Retinol er en kraftig antioksidant som bidrar til å forebygge skader ved å oksidere frie radikaler. Dette bidrar til å beskytte mot mange ulike former for kreft.

Betakaroten kan du få kjøpt her. For øyeblikket har de introduksjonstilbud til nye kunder! 99 kroner for en boks. Jeg vurderer å fortsette med dem siden jentene snakket så varmt om det. Jeg personlig har aldri slitt med soleksem, som det kan hjelpe for, og merket heller ikke at jeg ble brunere. Men det skal sies at jeg har begynt å bruke solkrem, da. Så vidt jeg har skjønt skal man vel helst ta det litt før man reiser til solfylte strøk også. Jeg begynte på dem da vi kom ned… Kanskje jeg skal gi det en sjanse og prøve å bruke det fast før jeg drar til Hawaii? Hmm…

Hva er deres erfaring med betakaroten?

Produktet er sponset.

2 thoughts on “betakaroten

Legg igjen en kommentar

