solformørkelse pep-talk

God morgen og god lørdag alle sammen! Fikk dere med dere solformørkelsen i går eller? Jeg var på jobb, og tittet stadig ut for å se om sola var å se, men til ingen nytte. Kristiansand var dekket av et tykt lag med skyer, desverre. Jeg fikk heldigvis sett solformørkelsen som var da jeg gikk på barneskolen! Ellers var det kanskje like greit for mange at det var overskyet. Den ene pasienten jeg hadde i går, hadde store planer om å se solformørkelsen uten hverken solformørkelsebriller eller sveisebriller. Ble litt paff, for jeg trodde de fleste hadde fått med seg at de faktisk kunne bli blinde av det?! Tydeligvis ikke – så som optiker fikk jeg forklart henne at hun kunne ødelegge deler av netthinnen som igjen fører til varig skade på synet dersom hun så på fenomenet uten beskyttelse. Hun ombestemte altså seg ganske kjapt etter vår lille pep-talk.

I dag våknet jeg til strålende sol og nystekt frokost. Mannemannen hadde stekt lapper av egg, cottage cheese og havregryn. En av mine frokostfavoritter. Enda bedre blir det sammen med en kopp sort kaffe og et glass melk. Nam!

IMG_0040800

Legg igjen en kommentar

