Askepott

Åh, en av mine absolutte favoritter innen disney er uten tvil filmen om askepott! Jeg er helt sikker på at det vakre eventyret aldri vil gå av moten. Visste dere at historien har sin opprinnelse tilbake til Kina i år 860? Dét er mange år siden, det! I disse dager går den nyeste versjonen av filmen på kino. Selv har jeg ikke rukket å se den enda, men jeg har planer om det! Filmpolitiet på P3 ga filmen terningkast 5, så da må den jo være dritbra. Er det bare meg, eller er de på filmpolitiet alltid sykt negative? Føler sjelden jeg hører filmer som får mer enn 2’ere eller 3’ere.. Har dere fått sett filmen?

http://player-services.goviral-content.com/video/19205

Vakker historie som gir meg mange gode assosiasjoner. Barndomsminner med den typiske versjonen fra disney som vi alle (?) husker fra barndommen og den tjekkiske versjonen som ruller over skjermen i de tusen hjem hver jul sammen med lukten av julemat. Åh, stemning!

Reklame

4 thoughts on “Askepott

Legg igjen en kommentar

