mareritt og ondskap

Jeg bråvåknet klokka 9.25 av et mareritt. Uviten om at klokka var så «sent». Alt er helt klart relativt når det kommer til hva som er tidlig og sent om morgenen, men uansett. Jeg så en mann inn i øynene mens han holdt kvelertak rundt halsen min. Fortsatt kan jeg huske panikken jeg hadde i drømmen. Rett før jeg våknet, løsnet taket rundt halsen litt, og jeg skulle til å slå løs på fyren for å komme meg vekk. I det jeg våknet, oppdaget jeg at jeg holdt på å slå til siden i senga, og jeg fikk akkurat stoppet meg selv før jeg slo til R. Han hadde heldigvis stått opp, så jeg hadde ikke slått til han uansett. Puh. Og der satt jeg i sengen, forvirret og forbauset over at jeg nesten hadde slått til min egen kjæreste om han hadde ligget der.

bok 2

Lurer fælt på hvor disse marerittene kommer fra? Kanskje er hjernen min forurenset med voldelige tanker etter å ha lest i «mammas svik». En bok som handler om eldstedatteren til den siktede moren i Alvdal-saken. Forferdelig bok, historie og mennesker. Allerede på side 44 var det bare så vidt jeg orket å lese videre, for da var jeg fysisk kvalm og uvell av ondskapen. Jeg blir også utrolig sint og oppgitt av å lese om hvordan barnevernet har tatt hånd om situasjonen. Disse barna burde fått hjelp mye, mye tidligere.

Har dere lest boken?

Legg igjen en kommentar

