Kanelboller med vaniljekrem

Denne uken ble det handlet inn til kanelboller, og i går var bakingen i gang! Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er veldig god på kjøkkenet, så her i huset er det vel mannen som passer best der. Jeg presterte å si til R at han bare måtte hive seg i dusjen, så skulle jeg lage deigen. Vi hadde nemlig litt dårlig tid. Han syntes ikke det var noen god idé, så han ventet med å gå i dusjen. Og det var nok lurt av han. Han kjenner meg farlig godt, gjør han. Over til bakingen; vi tok alle ingrediensene i bollen, og jeg helte glad og fornøyd også melken i røra. Og nei, jeg hadde ikke varmet den til 25 grader. Er det mulig?! Haha. R var overgitt over at jeg hadde ødelagt hele røra og at vi ikke hadde en ekstra kilo glutenfritt mel liggende til en røre nummer to. Vi fikk tilslutt silt ut en del av melken fra melet, og varmet den opp. Tror dere vi var spent på om deigen hadde hevet da vi kom hjem igjen?! Oh yes. Men som dere ser på bildene under, så gikk det veldig greit. Haha, flaks.

IMG_0017

Kanelboller med vaniljekrem. 527291-7-1302094818349  Bedre gjærbakst er vanskelig å finne!

IMG_0033

IMG_0041

Yum! De så riktig nok ikke like lekre ut som på oppskriften, men de var gode, det kan jeg skrive under på!

14 thoughts on “Kanelboller med vaniljekrem

    • Glutenfritt er generelt ekstremt klissete og noe herk, men når de har er stekt og henda er vasket, DA er det verd det. Hihi. Jeg fulgte denne oppskriften:
      http://trinesmatblogg.no/2012/04/08/kanelsnurrer/
      I bunnen står det hva du skal gjøre om for at den blir bra som glutenfri! 🙂 Og alt blir jo 20x bedre med vaniljekrem da. Hehe. Hvis du skal lage de av denne oppskriften vil jeg anbefale å bruke mye mer fyll, for det var det ganske lite av synes jeg… men nå elsker jeg fyllet da!! Tihi.

Legg igjen en kommentar

