Svimmelhet etter løping

Jeg sliter skikkelig med svimmelhet etter jeg har løpt. I dag endte jeg opp med å google problemet. Og jammen fikk jeg svar på problemet også!

treningstøy

Asics: «Den viktigste grunnen til å jogge ned er at langsom jogging vil gradvis senke pulsen tilbake til et hvile nivå. Dersom du brått stopper å løpe, stopper musklene men hjertet ditt tilpasser seg ikke like fort. Det vil forsette å pumpe blodet raskt ut i kroppen, som vil samle seg inn bena, noe som fører til at andre deler av kroppen mangler blod, for eksempel hjernen. Det er derfor mange løpere kjenner seg svimmel etter en lang løpetur.»

Det blir altså nedjogg på meg fremover!

3 thoughts on “Svimmelhet etter løping

  1. Så flott du er!

    Og nå kjente jeg at det er altfor lenge siden sist jeg jogga… Styrketrening har det vært mye av, men jogging? Næææh. Kanskje jeg skal ta en tur nå ikveld? 😀

Legg igjen en kommentar

