Wining and dining

Wow, nå var det godt å få av seg klærne og legge seg godt under dyna. Det har vært en skikkelig lang dag. Det hele startet klokka sju, etter mindre enn tre timer søvn. Vi har hatt obligtorisk undervisning i Oslo i dag. Da vi var ferdig klokka tre tok jeg t-banen til sentrum og trikken til Grünerløkka, for å møte ei venninne.

Tenk! I Mandal, hvor jeg kommer fra, har vi verken tog, trikk eller t-bane og bussen går omtrent en gang hvert skuddår. Thats it.

Anette og jeg dro på «The Nighthawk Diner» for å spise. Jeg var ikke så sulten, så bestilte bare nacho chips med salsa og rømme. Anette spiste derimot en sandwich som så helt himmelsk ut! Da jeg så den så skulle jeg ønske jeg var mer sulten. Og at jeg kunne tåle hvete.

IMG_1046-2

Etter vi hadde spist og kjaset, tok vi trikken til sentrum. Det var jo salg på marc jacobs, så vi måtte jo nesten ned å betrakte plaggende som hang på veggen. Og veskene, så klart! Jeg fant riktig nok ingenting jeg kunne tenke meg, noe som ikke skjer særlig ofte. Kanskje var det like greit. Da vi dro videre inn på høyer egertorget derimot! Herlighet, så mye fint. Skulle ønske jeg hadde evig med penger, for de har så enormt mye fint. Og ja, jeg fikk svidd av noen kroner. Heldigvis ikke mer enn 1200.

Da vi endelig kom oss ut fra høyer møtte vi Line. Hun kan dere forresten snart se på kakekrigen på kanal fem! Vi satte oss på «the scotsman» på Karl Johan. Jeg fikk meg et glass vin, Line en øl og Anette et glass vann. Det ble latter og vas, og etterhvert kom også Celina for å være med på morroa. Og sånn fortsatte kvelden helt til jeg måtte dra for å rekke siste tog tilbake til Kongsberg.

IMG_1057

IMG_1053

IMG_1058

IMG_1050
Møter jo ikke disse jentene så ofte lenger, så da er det ekstra gøy å få møte dem igjen! En kveld fylt med prat og latterutbrudd om hverandre, hva mer kan man be om på en fredagskveld?

Klokka har nå rukket å passere tre, og med det sier jeg god natt!

10 thoughts on “Wining and dining

  1. Det ser ut som du har kost deg skikkelig 🙂 Var innom senteret i dag, og der var det salg. Fikk svidd av noen hundre lapper.
    Morsomt at du skrev hvert skuddår, siden jeg er skuddsårbarn. Hehe. 29. februar.

    • Hehe, fort gjort å svi av noen kroner når man går rundt i butikkene. Skuddårsbarn er sjelden vare 😉 Noe jeg har lurt på; blir du et år eldre den 28. februar eller 1. mars når det ikke er skuddår? Hehe.

      • Jeg er egentlig 3 og et halvt år gammel, som er veldig morsomt .Men jeg feirer bursdagen min 1. mars, når det ikke er skuddsår.

        De (tre) vanlige årene, så finnes det ikke noe som heter «29.februar». Etter 28. februar så kommer det 1. mars (som egentlig skulle ha vært 29. februar). Det er kompliserte greier, med kalender og tid. For å få riktig svar, så er det bare å google det. Det er veldig fascinerende.

        Så jeg fyller teknisk sett et år eldre den 1. mars. Jeg er 3,5 år gammel, men har levd i nesten 15 år. Litt rart å si, men det er gøy å tulle med folk. I noen situasjoner kan jeg si at jeg er 3,5 år gammel. Mens andre dager kan jeg si at jeg er 15 år gammel. Det er både ulemper og fordeler med å være skuddsårbarn.

        Jeg skjønner at folk blir forvirrende 🙂

  2. Så fin blogg du har! 🙂 Kjekkt å møte venner man ikke har sett på en stund, så ser ut som du hadde en fin fredag. Håper dagen i dag har vært like fin, om ikke finere! 😀 Ha en fin helg videre!

Legg igjen en kommentar

