Hair Talk – Permanent!

Da jeg scrollet nedover feeden på facebook, kom jeg over statusen til en gammel klassekamerat. Han er utplassert som frisør, og lurte på om noen ville komme å fikse håret gratis. Og et av alternativene var permanent. Mange synes kanskje permanent er blodharry, men jeg har sansen for det. Det er jo så fint! Jeg elsker stort hår, og er ekstremt lei av det strirette håret mitt, som forblir rett hva enn jeg gjør med det. Bruker jeg krølltang og tyve kilo hårspray, ja så varer krøllene kanskje et par timer toppen.

Og over til det som hindrer meg i å gjøre det; jeg har hørt at håret blir ødelagt etterpå. Hvis prisen man må betale for å ha krøller i et halvt år er å måtte klippe bob, så kommer det ikke på tale. Bob hadde jeg i 2009, og det skal jeg aldri ha igjen. Jeg så ikke ut.

Er det noen av dere som har hatt permanent? Ble håret ødelagt? Tell me!

boho-hairstyles permed-hair

// bildekilde

18 thoughts on “Hair Talk – Permanent!

  1. Det kan absolutt prøves! Dersom ikke håret er veldig slitt eller bleket. Men du kan prøve beach waves eller mer fall enn typiske «permanent krøller» Det er ikke sikkert at håret ditt vil ta så bra krøll, men det kan du ikke vite før du har prøvd. Om det blir slitt kommer ann på styrken som blir brukt på permanentvæsken, og hvilke grunnlag/hårtype du har.

    • Uff, jeg har jo lenge bleket håret, så det er nok litt slitt i tuppene allerede. Men har gått over til å stripe etterveksten i stedet. Målet er å tilslutt få min egen hårfarge. Ellers får jeg stadig høre at jeg har veldig sterkt hår og at det tåler mye. Men likevel usikker på om jeg tørr.

  2. En vennine av meg tok permanente krøller for en stund siden og det så veldig naturlig og nedtonet ut, veldig fint! Hun har langt ifra slitt hår nå og det holdt i ca et halvt år. Som nevnt over, med mindre du allerede har slitt/bleket hår skal det ikke være noe problem 🙂 Tror det hadde kledd deg!

      • Hun har kort hår til skuldrene ca, men det er ganske tungt og tykt. Tror derfor det skal gå helt fint med ditt hår! 🙂

      • Hmm… Håret mitt strekker seg ned til mellom navlen og puppene.. Så vil nok skli ut litt fortere pga lengden :-/ Men man vet jo ikke før man har prøvd da! 🙂

  3. Jeg har ikke hatt permanett, men kjæresten til søstera mi tok det og hun hadde hår til nedenfor skuldrene. Håret hennes ble ikke ødelagt og det satt i en god stund. Det er rå stilig! Hehe, skjønner du ikke vil ha Bob. Jeg hadde det også selv en gang i tiden, men aldri mer igjen nei! Gleder meg til å følge deg videre<3 Fin blogg!

  4. Åh, jeg hadde absolutt gått for det om du har litt lyst! 🙂 Jeg gjorde faktisk det samme for et par år siden, hadde vel et par cm kortere hår enn det du har. Gjorde hos ei som var lærling, litt skummelt, men gikk veldig bra. Det har ikke slitt noe på håret og satt gaaanske lenge, kanskje 9mnd?+ Nå skal det sies at jeg har bittelitt fall, og at håret mitt er veldig mottakelig for krøller.

    Det sleit ikke noe spesielt på håret for min del, har faktisk vurdert å gjøre det igjen hehe 🙂 Så jeg stemmer ja!

  5. Jeg hadde permanent, og krøllene var fine, og jeg var fornøyd i begynnelen. Problemet var bare at jeg ble veldig lei av det, og krøllene måtte jo «vokse» seg ut. Så jeg endte opp med å måtte rette ut håret hver dag, til krøllene tilslutt ble klippet bort. Kommer ikke til å gjøre det på nytt, for å si det sånn!;p

  6. Jeg er sikkert litt sent ute nå, men jeg tok anti-permanent for en tid tilbake og det håret ble ikke spesielt mye retter av det. Det tok ikke så mye skade heller og da hadde jeg farget og holdt på mye i tiden før!

    Hvis du sliter med at krøllene ikke holder så kan jeg anbefale deg å prøve MAST-stavene. Hvis du ikke allerede har gjort det? Jeg har ganske langt hår og hver gang jeg har krøllet håret har det bare blitt flatt og stygt med en gang, selv med masse hårspray! Med MAST sitter krøllene lenge og det går utrolig fort å krølle! Jeg er ikke sponset av Makestyle altså, fikk krølltangen min i en goodiebag en gang og den er faktisk den beste krølltangen/staven jeg har prøvd! 🙂

    Lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

