tilbake til hverdagen

Jeg er tilbake i Kongsberg igjen, og det føles egentlig ganske bra. Gleder meg veldig til å få rutiner i hverdagen igjen. Misforstå meg rett, jeg syntes det er vanvittig deilig å løsrive seg fra tiden og sove til solen har gått ned nok en gang. Men om det er bra, det kan diskuteres. Kanskje for et par dager, men for tre uker? Nææ. Jo mindre man må gjøre, desto sløvere blir man. Jeg, og sikkert veldig mange andre trenger noe å stå opp til. Spesielt i mørketiden. Det hender jeg lukker øynene for å tenke tilbake på sommeren. Sola som omtrent skinner døgnet rundt, alt lyset, varmen og livsgnisten som lyser i øynene på folk. Det er noe annerledes med vinteren.

Da mamma kjørte meg til toget i Kristiansand i går, så jeg på mobilen. Fjorten ubesvarte anrop. Det var helt klart at jeg hadde glemt noe, men hva? Jeg ringte opp igjen, og ja, jeg hadde klart å reise fra datamaskinen. Jeg grublet en stund over hvordan jeg skulle klare meg i tre uker uten den. Det er jo helt sinnsykt hvor avhengig vi har blitt av disse elektroniske dingsene våre. Heldigvis ordnet det seg! Min studybuddy som også er fra sørlandet, skulle til tannlegen i dag og hadde til min store lettelse ikke dratt østover enda. Puh. Det ble altså en lang togtur uten serier, men jeg kan vel ikke klage. Det var jo tross alt min egen distréhet som hadde forlatt den på Vigeland. Da jeg endelig var fremme og kom inn i leiligheten, var det for det første iskaldt, og for det andre så var kjøleskapet tomt. Nedtur.

IMG_0968-kopiKjøleskapet er heldigvis fylt opp med masse godsaker nå!

Over til dagen i dag! Siste semester er i gang. Siste semester før jeg kan kalle meg ferdigutdannet optiker. Det er helt surrealistisk. Det er da ikke lenge siden jeg tok mine første skritt over dørkarmen på høyskolen?! Jeg overlevde første skoledag, til tross for at jeg ikke sovnet før klokka var passert fire i natt. Er det noe jeg faktisk er skikkelig flink til, så er det å fungere bra med lite søvn innabords. Jeg sov i underkant av tre timer og likevel føler jeg meg mer våken nå enn jeg har gjort på flere uker.

Hva med dere? Er dere i gang med skole/jobb etter ferien?

3 thoughts on “tilbake til hverdagen

  1. Lykke til med siste semester, det kommer til å gå fort! 🙂 Jeg gleder meg til hverdag og ordentlige rutiner igjen selv, men jeg har ikke første forelesning dette semesteret før den 20., så akkurat der må jeg nok tvinge meg selv i gang før den tid, haha!

Legg igjen en kommentar

