Stavanger-jul

Wow, nå er det en stund siden jeg har gitt fra meg livstegn her på bloggen! Julen feiret jeg i Stavanger med familien der. Det går alltid en god stund mellom hver gang jeg ser dem. Sist jeg var i Stavanger var i Mai. Det ble iallefall en utrolig hyggelig feiring med masse god mat! Pinnekjøtt to dager på rad, det kan man ikke klage over. Og for ikke å snakke om riskrem og julekaker etter min diett. Det er veldig greit å ikke være alene om å være intolerant for hvete og i noen tilfeller melk. Noe av det værste jeg vet er folk som stresser skikkelig med å lage ting jeg kan ha. Om jeg må droppe en saus eller et kakestykke, så gjør det meg ingenting.

julepyntpaatre IMG_0225

IMG_0039

nøtter

lys

glede

Og jeg fikk til og med det jeg ønsket meg mest av alt til jul. Etter jeg kjøpte meg kamera i fullformat var det kun en 100mm macro som passet. Nå fikk jeg endelig 50mm f1.4! Deilig å ikke ha superzoom hele tiden. Hihi.

Har dere hatt en fin jul?

4 thoughts on “Stavanger-jul

  1. Hei!

    God jul! 🙂

    Er det sann at det er bare lite matte i 2 og 3. året? Og etter endt bachelor, hva har du tenkt å gjøre? Etter endt bachelor, er det sann at man må jobbe i butikker? Hvilke muligheter kan man få?

    • Er stort sett ikke så mye matte i 2. og 3. klasse. Biostatistikken i 2. klasse er jo matte, ellers er det ikke så mye.

      Til sommeren håper jeg å få sommerjobb på øyeavdelingen, dersom de legger ut noen stillinger. Ellers blir det å jobbe i butikk fremover. Det er iallefall planen foreløpig.

  2. Så bra! 🙂 Du er veldig flink i hvertfall, som har holdt motivasjonen oppe så lenge. Har du snakket med andre som jobber etter endt utdanning (bachelor) hvor mye de tjener som lønn?

    • Så vidt jeg har fått med meg ligger lønna på 195K ++ Fikk hvertfall beskjed om at 195 er for lite, og at man ikke burde godta det. Ellers varierer det jo veldig ut i fra hvor man bor og hvor stor etterspørsel det er etter optiker. 🙂

Legg igjen en kommentar

