war in mind

God morgen! Ligger for øyeblikket lys våken og godt plassert under den gode og varme dyna. Selvom jeg, som elsker å sove, faktisk kunne sovet enda lenger denne mandagsmorgenen. Bråvåknet nettopp av en forferdelig drøm. En drøm jeg er ubeskrivelig glad for at jeg våknet opp fra. Norge var ikke lengre et trygt sted å bo, det var fylt med frykt for de ukjente mennene som sirkulerte rundt huset om natten, fattigdom og matmangel, ukjente landsmenn, skuldre fulle av våpen og ebolasmitte som konsekvens om ting ikke ble gjort riktig. Det er det mest fryktelige jeg har drømt på lang, lang tid… At mennesker opplever både krig og ebola akkurat nå, syntes jeg er utrolig urettferdig. Alle fortjener å ha det trygt. Uff, vi bli flinkere til å sette pris på alt vi har!

large-5large-6

Nå skal jeg straks åle meg ut av senga og inn i morgenkåpa. En god og varm dusj venter, og etter det skal det stekes både egg og bacon før jeg skal på skolen for å ha test i håndtering av kontaktlinser og forelesning. Det verste er at jeg faktisk setter utrolig pris på det akkurat nå. Hehe.

One thought on “war in mind

Legg igjen en kommentar

