Lofoten

Hei på dere. Har hatt noen helt fantastiske dager i Lofoten. Solveig har hytte i Henningsvær, så vi har derfor tilbriget en del tid der, mens vi i går kjørte tidenes roadtrip på 14 timer! Det var en lang tur, men fy søren så mye vi fikk sett! Vi kjørte fra Henningsvær til Å, enden av lofoten, og tilbake til Narvik. Så kjørte vi innom Unstad for å se på surfestranda og til Nusfjord for å se norges eldste og best bevarte vær.

i henningsvaer

I henningsvær, flott sted!

lutefisk

Spiste lutefisk for første gang! Burde egentlig være obligatorisk når man først besøker nord-norge. Skal inrømme at jeg var litt skeptisk da tanta til Solveig, som også var på hytta i Henningsvær, foreslo at vi skulle ha dette til middag. Men fy søren, så godt det var! Dette er noe alle bør smake, til tross for ryktene altså.

rev

Ellers møtte en tam rev da vi skulle se på hurtigruta passere. Ja, tam! Det er det rareste jeg har sett. Den ble matet av folk!

hurtigruta

Så fikk vi sett hurtigruta! Egentlig skulle to hurtigruter krysse, noe som pleier å skje i Henningsvær, men den ene ferga var forsinket, så da fikk vi ikke med oss dette.

ramberg beach

Ramberg strand, vakreste stranda jeg noen sinne har sett! Hadde det ikke vært for at det var ganske kaldt, skulle jeg mer enn gjerne hatt meg en dukkert her.

surfebrett

unstad

Foran surfestranda i Unstad.

solveig og jeg paa standa

Meg og mitt fantastiske reisefølge! Kunne aldri fått noen morsommere roadtrip med noen andre! Mange gullkorn, mye internt og mange latterkuler fulgte med på de fjorten timene vi satt i bilen.

Anbefaler absolutt alle å ha lofoten på bucket listen! Wow-faktor, til og med når det ikke er solskinn!

2 thoughts on “Lofoten

Legg igjen en kommentar

