Lesehest + havrelapper

God tirsdagskveld! Håper dere alle har hatt en fin start på uken. Jeg har startet uken med to arbeidsdager, og satser på at de to neste dagene fyker å gårde. Jeg gleder meg sånn til å reise og oppleve noe nytt, ikke bare den samme strekningen til og fra jobb, spise middag, se på TV for så å legge meg og deretter repetere alt det samme neste dag. Etter jobb blir det liksom ikke gjort noe annet enn å slappe av, så derav det dårlige innholdet på denne halvforlatte bloggen.  Ellers har hele kvelden min etter jobb gått til å lese videre i boken et helt halvt år. FOR en bok! Jeg har aldri vært noen lesehest, men denne boken sliter jeg med å legge fra meg! Virkelig.

havrelapp

Middagen i dag ble havrelapper. Det ble forsåvidt kveldsmaten min også. Er det noe jeg elsker, så er det havrelapper! Så enkelt, og så godt. I dag lagde vi dem med kesam i stedefor laktosefri yoghurt som vi har gjort tidligere. Jeg har perioder hvor jeg ikke tåler noe særlig laktose, men akkurat nå er jeg inne i en god periode. Hvis jeg forstår meg rett på dette over middels avanserte magesystemet mitt, så tror jeg det har med totalantallet av karbohydrater jeg får i meg…

For å lage en røre med rundt tre porsjoner har jeg i; en boks kesam, 6 dl havregryn, 8 egg, litt kanel og sukrin. I dag ble lappene toppet med hjemmelaget syltetøy av bær fra hagen og vaniljekesam. For å si det sånn; de kan lett anbefales å spise med vaniljekesam! YUM.

6 thoughts on “Lesehest + havrelapper

  1. Hei! Hvilken kalkulator brukte du på første året i optometri? Er det greit å bruke kalkulatoren fra videregående?

    • Jeg aner ikke hvilken kalkulator folk har på videregående. Men den må være grafisk i allefall. Kalkulatoren får du bruk for i flere fag enn bare matten, så blir ikke kun første året du bruker den. 🙂

  2. Det så godt ut! Virker som om hele bloggverden leser Et helt halvt år nå, jeg tror definitivt det blir boken som blir med meg til Italia om halvannen uke 🙂

Legg igjen en kommentar

