Halvveis

eksamen antrekk 080514

Da har jeg fått unnagjort de to første og mest sannsynlig værste eksamene. Det føles fantastisk godt! Og det beste av alt, jeg føler jeg kommer til å stå på begge. I dag skal jeg unne meg å ha helt fri fra lesingen, så for jeg heller gnu på igjen i morgen. Vi har jo tross alt to eksamener neste uke også! Åh, kan nesten ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å sove heeelt til jeg våkner uthvilt av meg selv i morgen. Det begynner å bli en stund siden sist…

16 thoughts on “Halvveis

  1. Wow, du er virkelig pen! Og stilen din er utrolig fin. Enkel, men langt i fra kjedelig! Jeg ser opp til deg 🙂

    Ta gjerne en tur innom bloggen min, og legg gjerne igjen en kommentar! Det hadde betydd mye da jeg begynte å blogge for ikke så lenge siden.

  2. Så herlig! I dag leverte jeg inn 2. av 3 eksamen. neste er på manda, men etter innlevering i dag har det vært helt fri på meg også! Må jo unne oss litt fri mellom all lesingen også:) Lykke til på de to andre da!

  3. Så flink du er! Blir siste året mer praksis? Siden du har et år igjen? Og er det ikke vanskelig å dele hus med en annen en, med tanke på matlaging, fordeling av rydding osv? 🙂 Og hvordan klarer du å leve på stipendet? Går det fint, hvordan er budsjettet og hva er smarte triks og tips (studentlivet)? Du kan svare meg etter du er ferdig med eksamenene, lykke til!

    • Siste året er det praksis nesten hele siste semester, så ja absolutt!! Syntes ikke det er noe problem i det hele tatt. Hun jeg bor med er kjempeenkel å ha med å gjøre, og det vil jeg si at jeg også er… Så vi har det kjempefint! Vi tar et tak i leiligheten når det trengs, og det blir rett og slett bare naturlig fordelt ganske likt, så absolutt ingen problem! Matlaging gjør vi hver for oss. Grunnen til det er nok både fordi jeg har veldig mye mat jeg ikke kan spise, og den maten er ganske mye dyrere, også er det jo greit å kunne lage mat når man selv ønsker. Vi prøvde å lage middag sammen, men vi var jo aldri sultne samtidig, hehe.

      Når det kommer til stipendet, så lever jeg på mer enn bare det. Jeg jobber om sommeren og sparer de pengene og bruker dem jevnt utover året. Så jobbet jeg et år før jeg begynte å studere, så hadde litt ekstra å rutte med. Ellers er det jo stramt økonomisk, men sånn er det jo for alle. Får 7000 kroner, 5000 går til husleie også skal strøm og telefonregning betales, og da sitter man fort igjen med kun mellom 700 og 1200 kroner igjen til mat… Så triksene er å ikke ha bil, få deg en sykkel! Ikke kjøp mat i kantina, ta med niste! Er du glad i å kjøpe klar, så inn på nelly og sjekk ut hva de har under «salg», mange fine skatter til en billig penge. Planlegg handleturene, ikke småhandle flere ganger i uken, da kjøper man fort mye annet tull. Og drikk vann – det sparer man masse på! 🙂

  4. Takk for svar! 🙂 Likte du videregåendelivet best eller universitetslivet? Jeg mener det med selvstendighet, selve livet, vennene, festene osv. Har du samme venner fra vgs eller fant du ut at du finner venner for livet på universitetet? Og hva med kjærligheten?

    • Har aldri egentlig vært noe sånn skolemenneske. Men jeg gikk på medier og kommunikasjon, og syntes de fagene var greie. Realfagene syntes jeg var råkjedelige. Skjønte meg f.eks aldri på de som tok allmen på videregående, det var liksom ungdomsskolefag i 3 nye år…

      Når det kommer til festing, så har jeg vel egentlig festet litt fra meg. Liker egentlig godt å ta det med ro på lørdagene, og spesielt torsdagene når det er skole dagen etterpå. Er vel oftest ute hvis det skjer noe spesielt. Bursdager, avslutninger osv…

      Jeg har samme bestevenninner som jeg hadde på ungdomsskolen. Har fortsatt venner fra videregående og ser for meg at jeg ikke kommer til å miste kontakten med de jeg har blitt mest kjent med her på høyskolen heller.

      Kjærligheten blomstrer den, selvom jeg bor 5 timer unna. Så lenge man stoler på hverandre så går det helt fint. Og for min del er det så mye å gjøre her oppe at jeg nesten ikke rekker å tenke at jeg faktisk ikke er hjemme på sørlandet. Så er vi jo flinke til å ta oss tid til hverandre også, det går som regel aldri mer enn 2 uker mellom hver gang vi ser hverandre.

Legg igjen en kommentar

