drømmer meg bort fra dette marerittet.

Det er eksamenstid, og jeg burde hatt hodet i boka i skrivende stund. Har jeg det? Nei. Jeg er så umotivert at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har to svære eksamener til uken, på tirsdag og torsdag. Har kun fokusert på en av de, siden begge er så store og vanskelige, så jeg fant ut at jeg måtte velge hvilken jeg ville stå mest på. Det ble biostatistikk. Grunnen til det er at det er et mattefag, og som mange av dere vet; jeg er fryktelig dårlig i matte. Målet er å bestå, og tanken på å måtte ta nettopp den opp igjen, den dreper meg litt innvendig… Da vil jeg mye heller stryke i den eksamenen vi har på tirsdag i farmakologi og patologi. Det er et sånn kosefag som er hyggelig og interessant å lese på.

Jaja, nå er jeg hjemme. Har vært på skolen fra halv ni til halv sju cirka. Fikk gjort noe, men ikke mye. Og langt i fra nok.dreamingJeg drømmer meg så mye bort i eksamenstidene. Plutselig sitter jeg å googler etter skoler i New York hvor man kan studere fashion og foto, ser på skoler og kurs innen sminke og skjønnhet. Ser etter reiser på de fjerneste destinasjoner, og drømmer meg bort til hav så langt øyet kan se, hvite sandstrender, paraplydrinker og vind i håret…

Nei, uff. For alt jeg vet kan det være jeg kan mer en jeg tror og består begge disse to første og alt for store eksamenen. Når jeg tenker tilbake til i fjor på denne tiden, da satt jeg med nøyaktig den samme følelsen. Og da besto jeg alle 6 eksamenene jeg hadde. La oss håpe det kun er en typisk eksamensgreie å miste all selvtillitt og motivasjon. Det skjer nå hvertfall med meg hver eneste gang. Utrolig irriterende og frustrerende. 11 dager igjen av dette marerittet, og 4 eksamener før den tid. Jeg kjenner jeg får lyst til å legge meg i fosterstilling på gulvet og gi opp hele greia…

Dette ble et langt og deprimerende innlegg, sorry. Men det var godt å få det ut!

14 thoughts on “drømmer meg bort fra dette marerittet.

  1. Sitter selv med eksamen! Bah! Takk for fin oppmuntringscollage. Kom på at det finnes en tid uten eksamen.. Fikk lyst til å pynte meg nå! :p

    Stå på og hold ut! Lover det smaker så utrolig mye bedre når du er ferdig og vet at du gjorde alt du kunne med det utgangspunktet du hadde. 🙂
    Lykke til!

    • Ja, man må jo nesten holde ut. Det blir jo ikke bedre å utsette dem. Hehe. Takk for oppmuntrende ord 🙂

  2. Huff! da er vi to, andre eksamen i morgen. Hjemmeekmsamener i år, men syntes det er mer enn nok stressende. Skulle vel lest mye i dag, men motivasjonen er virkelig reist. 11 dager til jeg også tar ferie så det blir fantastisk! Vi får bare holde ut! Lykke til på eksamenene dine, bare å bite tennene sammen og holde ut! Hva studerer du?:)

    • Uff, hjemmeeksamen tror jeg ikke jeg hadde hatt selvdisiplin til! Haha. Du er god! Jeg studerer optometri, for å bli optiker.

      Best å holde ut, ja. Det er jo så klart ikke verdens undergang å stryke i noe heller, men regner med det hadde vært utrolig surt å hatt det hengende over seg hele sommerferien. For bare krysse fingrene for at man kan mer enn man selv tror 🙂

      Masse lykke til!

    • Åh så sykt deilig! Da er det bare å holde ut litt til! 🙂

      Jeg studerer markedskommunikasjon på BI, Nydalen.
      Har en eksamen som skal levers på torsdag og så er det bachelor frem til 5. juni.
      Skal følge med på bloggen din når du er på ferie og tenke at det snart er meg! :p

      • Hehe!! Markedkommunikasjon, ja. Høres spennende ut 🙂 Men da er du vel helt ferdig i starten av juni da? Det må jo være utrolig motiverende, da! Åh, gleder meg til min bacehelorgrad er i boks…

  3. Masse lykke til! Dette klarer du helt sikkert. Det er siste året sant? Og jeg lurer på om når dere får vite eksamensresultatene, siden du besto alle sist gang så tror jeg du består disse to også. Er disse to det siste eksamene du skal ha før sommerferie og skal ut i jobb industrien? Hvordan føles det? 😀 Å endelig bli ferdig?

    • Hehe, I wish. Det er enda et år igjen etter dette. MEN; det venter tre måneder med pensumfri før den tid. (forhåpentligvis.) Men regner med det blir deilig å bli ferdig, da. Og litt trist. Man møter jo så mange flotte mennesker her oppe! 🙂

  4. Også lurer jeg på hybler og leiligheter i Kongsberg, hvordan er miljøet der? Sentrum? Og hvordan skal man spare mest mulig som en alene student uten familien der? Har du bil der, og er ikke det dyrt å ha bil, sparer mna ikke mye mer med buss?

    • Hmm, jeg leier med ei i klassen 10 minutter fra skole og sentrum, så har ikke bil. Vi betaler 5000 hver i måneden, som er ganske normalt. Ellers er det vel bare å tenke over hva man kjøper. Kjøpe billigere varianter av mat. F.eks first price egg. Og for all del holde seg unna kantina. Bussystemet i Kongsberg er helt ubrukelig, så ville bodd nærme skolen eller sentrum om du skal flytte for å gå på skole. Jeg bruker bare sykkelen min, det er veldig greit.

  5. Lykke til med eksamen! Kjenner meg veldig igjen i det med lite konsentrasjon! Og alt er så mye bedre enn å lese! Jeg fant meg selv sittende i bilen og tørke støv plutselig – og det har jeg aldri gjort før, haha!

    • HAHA, der fikk jeg meg en liten latter! Utrolig hva som er gøy å gjøre i eksamenstiden, ja. Hehe. Lykke til på dine eksamener også! 🙂

  6. I keep my fingers crossed for you and your exams! I know what you mean..I should work now and all I think about is summer and holidays;) Greetings from Poland!

Legg igjen en kommentar

