En skikkelig vårdag i Stavanger by

Hey!

Nå skal dere høre…  I går da jeg skulle nedover mot byen, så jeg bussen passere rett foran meg. Jeg spaserte rolig bort til bussbua og begynte å studere busstabellen for å finne ut når neste buss gikk. Plutselig oppdager jeg at dama som sitter ved siden av meg mumler, og jeg trodde først hun forsøkte å si noe til meg. For det var ingen andre der. «Unnskyld, hva sa du?» Spurte jeg med en vennlig tone. «SE Å KOM DEG VEKK!» skreik dama mens blikket nesten drepte i seg selv og hun fektet med armene. Siden dama uten tvil var mentalt forstyrra flytta jeg meg rundt fire meter vekk, i håp om at hun skulle roe seg ned. Neida, hun fortsatte å skrike etter meg. Til slutt gikk hun over veien og satte seg i bussbua på andre siden og snakket med seg selv… Puh, hun skulle hvertfall ikke samme buss! Var jo redd for å bli slått helseløs en periode….

Ellers slapp jeg å tusle rundt i byen alene. Det fine med å gå på et studie som kun befinner seg et sted i hele Norge, er at man har jo bekjente i hver by omtrent! Så, Hannah som jeg går i klasse med møtte meg og vi tittet i butikker og spaserte rundt i gatene. Etterhvert kom også kusina mi som er fra Stavangerområdet. Alt i alt en finere bytur enn jeg hadde tenkt i første omgang, til tross for en liten pangstart på bussholdeplassen….

kaia stvg

Skikkelig fin vårdag! Det var så deilig å bare sitte i sola og kjenne varmen i kinnene! 527291-7-1302094818349

poser

Og jeg som ikke skulle handle endte likevel opp med noen poser…… *kremt*

Ellers gikk kvelden til å besøke min tante Wenche og spise litt middag der, så til grandtanten min som fylte 78 år i går. Og siden gutta skulle se på fotballkamp, så jeg like godt greys anatomy hos min tante Unni sammen med de gode muffinsene kusina mi lagde til oss. Yum!

3 thoughts on “En skikkelig vårdag i Stavanger by

Legg igjen en kommentar

