Glutenfrie rundstykker.

Ingredienser:

ingredienser

hjerte500g grov mix
hjerte 2 ss fiberhusk
hjerte 4,5 dl lunket vann
hjerte 50g gjær
hjerte 50g smeltet meierismør
hjerte 4 ss olje
hjerte Sesamfrø

1. Ha litt av vannet i en bolle med fiberhusken. Rør godt.
2. Rør ut gjæren, oljen, resten av vannet, smøret og melet.
3. Sett til heving i 30 minutter.

hevings

Så ruller du ut til rundstykker og drysser på litt sesamfrø. Jeg fikk 10 rundstykker med denne oppskriften.
hjerte Sett dem i ovnen på 200 grader i ca 15 minutt.

nystekte

Voíla!

kos m nybakte rundstykker

Håper oppskriften faller i smak! Jeg har sett på flere forskjellige oppskrifter og satt sammen min egen. Jeg hadde egentlig også tenkt til å ha revede gulrøtter i, men glemte å kjøpe gulrøtter da jeg var på butikken. Hehe! Og hvis dere ønsker ekstra mye fiber i, kan dere alltids også spandere litt fiberfin i deigen!

2 thoughts on “Glutenfrie rundstykker.

Legg igjen en kommentar

