Havregryn med «havremelk»

havrex2

En god og sunn frokost. Jeg har tenkt å prøve ut havredrikken fra oatly fremfor melk, da jeg misstenker at jeg ikke tåler melk så godt… Som dere sikkert har fått med dere sluttet jeg med hvete, da jeg fikk vite at jeg hadde hveteintoleranse. Da ble jeg fort mye bedre! Halsbrann, kvalme, brekninger og hyppige toalettbesøk ble nesten borte. Men bare nesten. Nå er jeg klar til å finne ut hva den siste biten er! Og med tanke på at hverken min mor eller min bror tåler melk, så skal jeg hvertfall prøve å kutte ned litt. Jeg tror aldri jeg kommer til å slutte helt med melk, men hvis det kan hjelpe å kutte ned, så hvorfor ikke?

8 thoughts on “Havregryn med «havremelk»

  1. Jeg har holdt på slik testing i over ett år nå uten å bli bedre, men nå tror jeg at jeg endelig har funnet det ut 🙂 Håper du finner ut av det 😉

  2. Min erfaring er at jeg tåler bedre feite melkeprodukter enn magre. Så skal jeg lage noe med melkeprodukter så blir det med fløte eller gredd ost. Når jeg bruker fløte så blir det mest vann og en desj med fløte, for i fløten er det mye fett og der er også smaken :-).

Legg igjen en kommentar

