Slutt på alt med hvete.

Hei hei hallo. Var hjemme i Mandal nå i skalldyrhelgen som var. Skalldyrfestivalen innebærer som alltid svært lite skalldyr og litt mer vin. Ja, for ikke å glemme karuseller!

image

Over til noe annet: Var til gastro på mandag, noe som faktisk var grusomt, så ikke kom her å si at man ikke kjenner noe, for det gjør man!! Nesa mi er enda sår etter den himla slangen… Anyway til poenget, da de endelig hadde dradd opp igjen slangen ser legen litt på dataen å sier «jeg ser jo du har hveteintoleranse…» «HÆÆÆ?!» joda, dette har visst fastlegen min glemt å informere meg om… Og det værste av alt var at blodprøven var tatt i 2008. TOTUSENOGÅTTE. Er det virkelig mulig??!  deg ble hvertfall tatt vevsprøver for å sjekke om jeg har cøliaki og blodprøve for å se om intoleransen har blitt værre….

Veldig bra å dette slengt i tryne som student. Yess, må begynne å kjøpe dobbelt så dyr mat….

Ellers har jeg det fint også altså! Fadderuken er i gang her på Kongsberg. I går var det vors hos noen i 2. Klasse på optometri, dåp og etter det tok vi turen til et utested.. da vi syklet hjem på kvelden måtte jeg bare ta bilde fra broa! Fossen her oppe er helt enorm. Så mye vann. Så fort. Det er bare vakkert!!
image

I dag er jeg egentlig bare sliten og har tengt å slappe av på sofaen hele kvelden med noe artig på TV. Og kanskje spise noe godt? For øyeblikket sitter jeg hvertfall og spiser en deilig salat.

image

Ser godt ut, ikke sant? Ruccola, cherrytomater, kylling, glutenfri pasta og aioli. NAM.

Hvis dere har forslag til middagsretter uten hvete så bring it!!! Jeg trenger inspirasjon…

5 thoughts on “Slutt på alt med hvete.

  1. Kjipt med sånn beskjed. Legen din burde så absolutt ha informert om det.
    Hvetetoleranse eller ei så håper jeg at du kommer til å trives på hibu og kongsberg 🙂

Legg igjen en kommentar

